KOLEKSI PERIBADIKU

Thursday, May 21, 2009

bulan mei


bulan mei setiap tahun memang bnyk peristiwa ataupun hari2 tertentu untuk kita menilai, memberi pengiktirafan, merai, merayakan dan lelain lg kan?? Bermula dengan 1 me1 hari buruh, kmdn ada hari ibu, hari wesak, hari jururawat, hari guru, hari belia dll lg au pun tak berapa ingat daa..apapun setiap dari kita perlu mnyambut dan meraikannya sebagai tanda penghargaan kita kpd sumbangan, jasa dan pengorbanan pihak2 berkenaan..aku nak sentuh sikit pasal hari ibu. berbahagialah dan beruntunglah pada mereka yang msh mpunyai ibu, mama, umi, mami, ma, mi , mak, wan,cik dll lagi..hehee..apapun panggilan kita terhadap mereka, kita sbg anak wajar utk menghormati dan myanyangi mereka..walaupun ibu kita mgkn seorang yg tegas, tapi percayalah ketegasan mereka adalah utk mdidik dan mberi tunjuk ajar kpd kita..yakinlah, tidak ada seorng ibu pun yg mbenci anak2 mereka...selagi ada hayat kdua ibu bapa kita, maka berbuat baik lah kita kpd mereka. berusahalah kita utk mbahagiakan mereka dgn apa cara sekali pun sementara hayat mereka masih ada..msh aku ingat kata ustaz, REDHA KEDUA IBU BAPA TERHADAP KITA ADALAH REDHA ALLAH JUA.. sama2lah kita mengambil ingatan dan panduan..aku juga berpesan pada diriku jua sbnrnya..hemmm, apa lg aku nak taip nie yer?? walaupun aku belum seorg ibu lg dan msh lum kawin tp sbg seorg wanita aku memahami dan mengerti..kesempatan ini aku jugak rasanya tak terlewat aku nak ucapkan selamat hari IBU, kpd seluruh ibu2 yg sdg lawat ke blog nie..slamat hari IBU jua utk ibuku yg tersayang , HJH WAN RAFIAH WAN ABBAS, krn melahirkan aku kedunia ini..kesempatan yg ada ini jua aku nak ucapkan selamat hari guru kpd seluruh guru2 terutamanya yg pernah mengajar dan mendidikku selama hari ini, tanpa jasa dan didikan guru aku mungkin tak berada di sini hari ini .. selamat hari guru jua utk abahku yg juga seorang pesara guru, HJ WAN ABDULLAH WAN YACOB..tanpa didikan, asuhan, pengorbanan, kasih sayang, jerih perih, pahit maung yang dihadapi dan dilalaui oleh ibu bapaku membesar dan mendewasakan aku tak mungkin aku berada di sini dan tak mungkun aku mengecap kejayaan... Allhamdulillah...bersyukur kpd Tuhan..k lah, rasanya stakat nie dulu la yg sempat aku coretkan. kata td nak blik umah pas konti tp tak jadi2 balik gakk...chau dulu yer..nak cari minum dulu..perutku dah memainkan irama keroncong zapin ni haa coz lum santap pe2 lg, dah la bngun kul 430 pg td n msuk keja 530pg.. lapor lee..k babai...jumpe lagi n trimas coz sudi berkunjung ke blog farah pagi nie..( aku menaip dlm konti nie, curi time fiza konti waktu berita jap..fiza tgh layan lagu Jamal, Derita cinta..best gak lagu nie..aku pun trut layan same..berjiwa gaknya budak tu..hehehe..wakakaka...! jumpa lagin yer..babai...tata..... )

No comments:

Post a Comment