KOLEKSI PERIBADIKU

Friday, May 22, 2009

salam...

salam pagi sabtu utk anda yg sdg layari blog farah pagi nie...trima kasih yer..emmmm, ari nie konti lg . aku baru je abis tugas kul 10 pg tadi, keluar konti msuk bilik rancangan kelantan fm nie tgk2 le apa yg patut dan terus bukak blog nie..sori yer blog nie masih lg dalam penyelenggaraan..terima kasih tak lupa aku nak ucapkan pada Razi, fizza n pada farid gak yg byk membantu aku dlm bikin blog nie..kura2 dlm perahu, pura2 tak tahu..oppppsssss!! silap pantun lak, terima kash daun keladi..lain kali bley tolong lagi yer..

hari nie sabtu 23 mei 2009, aku kena ganti tugas rakan sekerja yg berkursus kat kL,so mcm biasa la masuk keja kul 530pg..maknanya sekitar kul 4.30 aku dah kena bngun kalau aku kerja pagi..lau tak konti pun tp smenjak keja radio nie dan slalu konti pg, mata aku dgn sendirinya setiap sblum subuh mesti dah terjaga..dah jadi rutin. kdg aku smbung balik tido lau pg tu tak konti..emmm, pg nie aku nak citer skit, masa otway ke tempat keje kul 5pg tadi, smpai je kat simpang 4 trrfc light dkt highway pasir mas tu, tiba2 keta yang aku pandu cuba dihimpit olek sebuah keta Wira. masa tu keta aku dok dpn sekali tnggu lampu hijau jalan..aku sempat tgk dr dalam keta lelaki tu sekitar umur 30 an,aku tak perasan ada berapa org.tp aku hanya perasan dia sorang jee. wlaupun aku tak bukak cermin, tp aku sempat dengar dia tanya aku nak gi mana, keja mane??? Aku tgk dia, aku dah mula takut dan gementar..maklumlah aku drive sorang2, tmbh2 lg waktu2 gitu sapelah yg ada kat jalanraya..tanpa layan atau jwp ptanyaan dia,aku terus pecut keta bila lampu dah hijau..aku ambik jalan ke wkf che yeh dan dia terus blah ambik jalan ke pasir mas..huhhh!!!sYUKUR Allhamdulillah, lega sgt rasanya..tanpa toleh blakang aku terus pecut keta msuk ke perkarangan Rtm. Nsib baik lah tak ada apa berlaku..aku ttnya2 apa motif lelaki berkereta td?? nAK kata kwn/ atau sedara mara aku, tak kan aku tak kenal..?pastu lg satu kalaulah mgkn dia kenal aku, tak kan dia tak tahu aku keja kat mana
dan nak g mana?? Itu yg aku pikir, lelaki tu ada niat lain..sebab cara dia himpit keta aku masa kat trrafc light tu pun dah lain macam..apa niat dia aku tak tahu. Pada aku bkn org nak ngorat gitu, tmbh lagi pagi2 buta.mgkn niat nak samun, ragut, pau ke dll yg biasa sgt kita dgr skrg ni..syukurlah, tak ada apa2 berlaku dan Tuhan masih sayangkan aku..moral of the story yg bley aku kongsikan dsini ialah, kita jgn mudah terpedaya..kalaulah anda dlm situasi spt saya tadi, pesan saya pada semua wanita2 terutamanya paling utama jgn berhentikan keta,terus jalan dan kalaulah perlukan pertolongan sgt dan takut, maka berhentilah di tempat2 yg ramai org..skurang2nya anda bley mintak tolong dgn mereka kan?? Kalau lah ory yg follow kita td berniat jahat, tentu dia akan blahhh mcm org yg follow aku pagi td..lg satu kalau dlam keadaan gitu, anda carilah mana2 balai polis dan masuklah dalam tu..dlm keadadan gitu, kita jgn panik dan cuba cari cara nak mcm mana nak selamatkan diri.. bkn apa skrg nie byk sgt kjadian ragut, samun dll....justeru utk kaum2 hawa yg lemah mcm aku, sentiasalah pandai2 jaga diri..kita juga perlu bijak bertindak utk myelamatkan keadaan..aku tak kata lelaki td jahat, tp cara dan tindakannya adalah mencurigakan..btuk tak ?? Kay lah, nie aje yg dpt farah coretkan ari nie..kita jumpa lg k....babai..mmuuaaahhh!

No comments:

Post a Comment